Toch wel een beetje trots - Reisverslag uit Podgorica, Montenegro van Felix Brouwer - WaarBenJij.nu Toch wel een beetje trots - Reisverslag uit Podgorica, Montenegro van Felix Brouwer - WaarBenJij.nu

Toch wel een beetje trots

Door: Felix Brouwer

Blijf op de hoogte en volg Felix

05 Juni 2014 | Montenegro, Podgorica

Zelfvoldaan loop ik op straat.
Morgen laatste dagje en dan is het zomer!
Drukke dagen heb ik gehad. Ik heb veel moeten regelen.
Net een gesprek met Viktor gehad en ik heb er een goed gevoel over.

Er is niet veel veranderd, maar ik heb het idee dat er toch een hoop veranderd is. Niet alleen voor mij, maar ook voor Viktor, mijn baas.
Het gesprek ging goed, geen enkel moment kreeg ik te horen dat het geen goed idee was en hij vond de plannen ook oprecht een goed idee.
Na de zomer begint het dan, mijn eigen project gaat eindelijk van start.

Het grote recycle project, waarbij ik kinderen leer over producten recyclen daar er nieuwe dingen van te maken, zoals auto's van doosjes, flessen boten en Schilderijen van gescheurde magazines.

Ik loop langs de kiosk en de vrouw erin groet mij vrolijk. Gister gaf ze mij een compliment over mij kapsel, altijd leuk om te horen!

Ik ben blij dat ik vandaag gemerkt heb dat mijn werk toch een soort van resultaat heeft geleverd. Ze hadden gelijk bij de training, je moet klein beginnen, dan merk je het vanzelf. In het begin was Viktor een stijve plank, geen buiging in te krijgen. En nu is hij al een stuk losser geworden. Hij durft nieuwe plannen uit te proberen.
Zo zei ik tegen hem dat ik misschien een andere methode had waardoor we minder chaotisch een activiteit kunnen organiseren met de vrijwilligers, en hij wil het nog gaan proberen ook.

Ik heb momenteel een hoop werk aan mijn hoofd. Over anderhalve week begint de oratorij hier, dat zijn activiteiten voor kinderen in Podgorica voor twee weken lang. Ik heb samen met iemand anders alle workshops mogen bedenken en ze waren er allemaal zo enthousiast over.
Ook mag ik 5 nieuwe spellen introduceren, waarvan ik heel benieuwd ben wat ze ervan gaan vinden.
Het mooie is is dat Viktor het er allemaal mee eens is en dat het allemaal uitgevoerd mag worden! Heerlijk, zo'n flexibele vent!

Maar eerst nog even mijn kleine zusje hier ontvangen morgen en dinsdag naar Novi Sad in Servië om naar een festival te gaan in een kasteel (ja ja, een kasteel!).

Luka noć i vidimo se!

PS: komende week niet onder de 30 graden, lekkah!

  • 07 Juni 2014 - 14:56

    Tante Elles:

    Hoi Felixje,heerlijk om weer eens iets te horen over hoe het met je gaat! Zo te zien komt alles toch nog goed he? Heb het fijn,groetjes van Els

  • 08 Juni 2014 - 20:50

    Papa:

    Zo eindelijk weer een berichtje van jou en een hele positieve. Ik kijk uit naar jouw reactie na de komende 2 weken.
    Veel plezier met Frouke in het heuse kasteel.
    papa

  • 15 Juni 2014 - 09:06

    Huibert:

    Hoi Felix,
    Wat een leuk verhaal, het eerste deel leek zelfs een soort modern gedicht te worden! Wat goed dat je training zulke positieve gevolgen heeft gehad, de resultaten (incl. de samenwerking met Victor) zien er uitstekend uit! Geweldig mooi om alle workshops te mogen samenstellen en organiseren, ik ben heel benieuwd naar de uitkomsten. En wat fijn dat Frouke bij je op bezoek is geweest, ik zag al een foto op Facebook. Ik zie uit naar je volgende bericht!
    Hartelijke groeten, Huibert

  • 03 Juli 2014 - 17:00

    Ruud:

    Hallo Felix,
    Ik had de moed al opgegeven dat je ooit nog iets schrijven zou, maar ziedaar! Het klinkt allemaal positief en ik lees graag wat je allemaal gaat doen. Maar kwam je in de zomer niet naar Nederland? Misschien zit je al gewoon in de Kerklaan?
    Groeten,
    Ruud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Felix

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 8910

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 03 Januari 2015

Montenegro!

Landen bezocht: