Waarom Podgorica voor jou zou kunnen zijn - Reisverslag uit Podgorica, Montenegro van Felix Brouwer - WaarBenJij.nu Waarom Podgorica voor jou zou kunnen zijn - Reisverslag uit Podgorica, Montenegro van Felix Brouwer - WaarBenJij.nu

Waarom Podgorica voor jou zou kunnen zijn

Door: Felix Brouwer

Blijf op de hoogte en volg Felix

23 Juli 2014 | Montenegro, Podgorica

Over twee uurtjes vertrekt mijn vliegtuig naar Nederland en zit ik voor vij weken in Nederland.
De eerste helft van mijn EVS is voorbij en het is tot nu toe een bijzondere rit geweest met onwijze ervaringen.
In het begin was ik onwijs alleen, maar gelukkig zijn er onwijs veel mensen langsgekomen, waar ik onwijs blij mee was.
Dus bij deze, bedankt Katya, Linda, Wong, Daniel, Frouke, Franka, Matteo, Papa, Mama voor het bezoek, het was super gezellig.
Nou kom ik in September weer terug naar dit land en is de eerste week bezet door mijn derde zus, Fleur, maar wees niet getreurd! Ik ben hier tot December en heb dus nog genoeg tijd voor iedereen om mij op te komen zoeken!
Nou zou je misschien denken, waarom zou ik in godsnaam naar een stad als Podgorica willen komen, aangezien niemand er ooit van gehoord heeft. Daarom heb ik een lijst gemaakt waaruit wel eens zou kunnen blijken dat Podgorica een stad voor jou zou kunnen zijn!

- Als je van vriendelijke mensen houdt, dan is Podgorica de stad voor jou. De mensen zijn echt super aardig en zullen alles voor je doen, vooral als je een buitenlander bent. Alle moeders hier proppen mij vol met eten en alles wordt hier voor me gedaan als ik dat wil. Dit geldt niet voor de mensen die werken, die zijn altijd heel onaardig.

- Als je lui bent, dan is Podgorica eenstad voor jou. Het motto van Montenegro is liever lui dan moe. Als er 10 bouwvakkers aan een straat bezig zijn, zijn er twee aan het werk en 8 kijken toe, houden een praatje met mensen of drinken een biertje. Daarom zijn mensen die werkelijk werken zo onaardig, want ze houden niet van iets doen.

- Als je van wilde paarden houdt, dan is Podgorica een stad voor jou. Het kan gebeuren dat je in de avond op straat loopt en dat je een wild paard ergens ziet staan. Dit is mij al drie keer overkomen! In de achtertuin van de buren, bij het afval en eentje was overdag lekker aan het chillen bij de kinderdagverblijf. Vrij bijzonder....

-Als je van mooie natuur houdt, dan is Podgorica niks voor jou, maar wel een goede basisplaats om rond te trekken. Montenegro is een onwijs mooi land en vanuit Podgorica is alles bereikbaar in 1 a 2 uur, het strand, de beregen, bossen, meren en veel meer mooie locaties.

-Als je niet van dansen houdt maar wel van dans muziek, dan is Podgorica de stad voor jou. Iedereen hier luistert naar Dance muziek en niemand hier danst. Heel veel café's huren zelfs DJ's in om muziek te draaien, maar beweging zit niet in de heupen van Montenegrijnen.

Dit is het begin van mijn waanzinnig lange lijst en ik zal hem later zekerste weten nog afmaken en nog twee a drie verslagen, maar nu moet ik de laatste spullen pakken voor mijn reisje naar Nederland.
Ik hoop dat ik iedereen heb kunnen overtuigen om langs te komen, want hier mensen hier, hoe meer vreugd!

Vidimo Se Podgorica
Tot zometeen Nederland!!

  • 27 Juli 2014 - 23:04

    Ruud:

    Leuk weer iets van je te lezen, maar misschien kom ik je in de Kerklaan wel in levenden lijve tegen!

  • 29 Juli 2014 - 21:17

    Huibert:

    Hoi Felix,
    Wat mooi dat je een paar weken in Nederland kunt zijn, even een 'rustpuntje' voordat je begint aan het tweede deel van je avonturen in Montenegro. En ik begrijp uit de lange lijst met attractieve kenpunten van Podgorica dat je gauw weer op pad gaat om je werk daar voort te zetten: het bevalt je prima, lees ik uit je berichten! Wat leuk dat Fleur ook nog op bezoek komt: jullie zijn allemaal echte wereldreizigers!
    Hartelijke groeten, Huibert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Felix

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 8911

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 03 Januari 2015

Montenegro!

Landen bezocht: